Woensdag 29 februari

1 maart 2012 - Paramaribo, Suriname

Na de lesdag zijn we met z’n allen naar de Galibi ZOO gegaan. Deze grote, overzichtelijke dierentuin had erg veel verschillende dieren. Het begon met de aapjes die erg nieuwsgierig waren en je beschouwde als klimrek. Nadat alle aapjes elkaar hadden bekeken volgde het avontuur voor vele met de anaconda. Vele wilde wel eens voelen hoe een slangensjaal voelde.
Ook werden de toekan, twee tenige luiaard, het bosvarken en de neusbeertjes bekeken.

Nadat al deze dieren beken waren gingen we naar de vogelspin. Wat voelt het vreemd als zo’n beestje over je heen loopt!

Ook de schildpadden werden niet vergeten. Eerst kwam de race met de landschildpadden. Na een spannende wedstrijd was het dan toch de schildpad van Dennis die als eerste over de finishlijn kwam.
Ook de moerasschildpadden moesten er aan geloven en werden aan de startlijn neer gezet. Met deze schildpadden was de strijd snel beslist, de schildpad van Yvonne was de uiteindelijke winnaar. Echter de schildpad van Loes had de strijd al snel opgegeven en kwam niet uit zijn schild.

Na ontspanning met de dieren was het tijd voor wat actie! We werden uitgedaagd door het volleybalteam van Galibi. De strijd bij de dames was spannend, maar helaas wonnen de vrouwen uit Galibi van de topfitte dames van de Kempel.
De mannen, die de vrouwen als trouwe toeschouwers aan het aanmoedigen waren, onder het genot van een lekker Parbo’tje, waren toen aan de beurt. Helaas konden zij niet op tegen de strijdlustige Indianen en verloren ook zij deze match.

Bij terugkomst bij onze accommodatie was het tijd om te eten. Een grote verrassing, het was GEEN rijst, maar overheerlijke bami met kip. Toen iedereen het buikje vol had gegeten was het tijd om te lekker koud te douchen en ons zelf klaar te maken voor de culturele avond.
Eenmaal aangekomen zagen we mannen en vrouwen in traditionele kleren met veel kleuren en veel frutsels. Toen de muziek begon, wisten we niet wat ons overkwam. Er werd luid getrommeld op 4 grote trommels in één ritme. De mannen die er bij stonden hielden het vol om 10 minuten lang te trommelen en daarbij ook nog te zingen. En wat voor muziek! De vrouwen maakte op deze prachtige muziek mooie bewegingen. Gelukkig werd daarna verteld dat het dieren bewegingen waren, want dat konden we er zelf niet uithalen. Na zeker een half uur te hebben geluisterd naar deze eentonige muziek was het tijd om zelf te transformeren in een dier. In drie lange rijen lieten wij ons meeslepen met de muziek. Alweer een top avond! Welterusten!

Groetjes Yvonne, Loes en Lieke

1. Willy:
    1 maart 2012
    Weer mooie verslagen!
    Leuk dat jullie andere wedstrijden zien dan wij op tv.
    Nu nog genieten van de laatste dagen! Hopen dat er morgen wel dolfijnen gespot worden. Tot zondag
  2. Francine Heesakkers:
    2 maart 2012
    Wat hebben jullie veel meegemaakt in twee weken. Een reis om nooit te vergeten denk ik. Leuk om een stukje in jullie verhalen mee te mogen reizen, dank jullie daarvoor. Geniet nog van de laatste dagen en dan weer een goede reis terug. Groetjes.
  3. Steef:
    2 maart 2012
    Super gave studiereis!! Leuk om te lezen. Veel leuke dingen gedaan en leuk foto's.
    Geniet nog van de laatste dagen, alvast een goede terug reis.

Groetjes steef