Dag 8 Tweede dag in Anaula

25 februari 2012

Vanmorgen al vroeg op voor het ontbijt. 8:00. Ook de aapjes kwamen kijken en de meeste van ons hebben de aapjes bananen gevoerd. We zijn daarna naar New Anaula geweest waar we de school waar we maandag les gaan geven, hebben bezocht. Een lerares gaf ons wat uitleg en feitjes over de school, waarin al direct duidelijk werd dat er al verschil zat in het onderwijs in Nederland en hier in Suriname. Na de rondleiding en uitleg bij de school hebben we onze tocht vervolgt in het dorp. Er waren veel kleine hutjes van hout. Je zag veel was hangen en rommel her en der liggen. Een dorp heeft geen straatnamen en lijkt voor de meeste een doolhof. Eenmaal over de brug kwamen we in een ander dorp waar geen foto's mochten maken, tenzij je toestemming vroeg/kreeg.

Na onze tocht in New Anaula hebben we even bij mogen komen(zwemmen/rusten). Om 17:00 gingen we een bos wandeling maken waar Cordy(de gids) ons veel heeft uitgelegd over o.a. de geïmporteerde apen, de geneeskundige bomen en planten en natuurlijk veel meer.

's Avonds een culturele avond gehad waar mensen uit het vandaag bezochte dorp kwamen optreden. De mannen maakte muziek en zongen. En 2 meisjes lieten zien hoe wij moesten dansen. Ook hebben we schoolgeld ingezameld voor de leerlingen van de school(25 leerlingen kunnen een jaar naar school).

Groetjes,

Anouk en Ingrid

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade