Programma

16 februari 2012 - Helmond, Nederland

Het is bijna zo ver! Nog 2 nachtjes slapen en dan vertrekken we naar de zon. Om jullie een beeld te geven wat we gaan doen, zullen we het dag-tot-dag programma online zetten! Dus lees hier onder wat we elke dag gaan doen en waar we ons dan bevinden:

Zaterdag 18 februari: Vertrek vanaf schiphol richting Paramaribo. We verwachten rond de klok van half 9 aan te komen op het vliegveld van Paramribo (vliegveld Zanderij). Vandaar gaan we naar het Eco Resort Inn Hotel waar we de komende dagen zullen overnachten.

Zondag 19 februari: In de ochtend gaan we een stadswandeling maken door Paramaribo. We zullen o.a. Fort Zeelandia en andere verschillende culturele bezienswaardigheden. In de middag is het tijd om de heupen los te gooien met een echte salsaworkshop!

Maandag 20 februari: Vandaag staat in het teken van een boottocht maken over de Commewijne rivier, een plantage bezoeken en we gaan een kijkje nemen in een Openbare Bassischool. In de avond zijn we weer terug bij ons hotel in Paramaribo.

Dinsdag 21 februari: Vandaag gaan we een fietstocht maken door de buitenwijken van Paramaribo. We gaan een Hindoestaanse tempel bezichtigen en we krijgen onder leiding van een gids een rondleiding op Plantage de Peperpot. In de middag gaan we letterlijk wat cultuur proeven. We gaan dan namelijk rotti eten.

Woensdag 22 februari: Deze dag verlaten we voor even het hotel. We gaan namelijk een 2-daagse reis naar Nationaal Park Brownsberg maken, waar we ook zullen overnachten in hangmatten met uitzicht op het Brokopondomeer.

Donderdag 23 februari: Na ontwaakt te zijn in de hangmatten met uitzicht op de geweldige natuur, zullen we vandaag het Nationaal Park Brownsberg verder gaan verkennen. In de avond zijn we weer terug in het hotel in Paramaribo.

Vrijdag 24 - maandag 27 februari: Na een goede nachtrust maken we ons op voor een 4-daagse tocht naar het Anaula Nature Resort. We hebben hier 3 overnachtigingen en maken o.a. kennis met de Saramaccaanse cultuur aan de boven Surinaamse rivier. Ook maken we kennis met de authentieke boslandcreoolse cultuur op dezelfde plaats. Op maandag 27 februari gaan we een basisschool bezoeken waar we les gaan geven aan de leerlingen. Deze school ligt in het dorpje Nw. Aurora. Deze avond gaan we ook weer terug naar Paramaribo.

Dinsdag 28 februari - donderdag 1 maart: We maken ons weer klaar voor een meerdaagse tocht. Ditmaal gaan we naar Indianendorpen gelegen aan de Marowijnerivier. Hier gaan we ook legstranden van zeeschildpadden bezoeken. De woensdag staat in het teken van een lesdag in Galibi. De donderdag gaan we naar strafgevangenis St. Laurent du Maron in Frans-Guyana. Deze gevangenis staat bekend om de ontsnapping van 'Papillion'. Donderdagavond zijn we weer terug in Paramaribo.

Vrijdag 2 maart: Dit is een vrije dag, waar we alles kunnen laten bezinken wat we de afgelopen dagen allemaal gezien en meegemaakt hebben.

Zaterdag 3 maart: In de ochtend hebben we nog een vrij programma. Maar helaas komen aan alle leuke dingen ook een eind en zullen we vandaag toch echt onze koffers moeten pakken en ons klaarmaken voor de terugreis naar Nederland. We vertrekken daar 20.20 uur plaatselijk

Zondag 4 maart: Vandaag komen we volgens de planning weer aan op Schiphol. Naar verwachting zullen we rond 09.20 uur landen.

Dit is kort beschreven hoe het programme eruit ziet. Voor meer leuke, interessante en spannende verhalen en foto's zul je onze blogberichten moeten lezen :)

1. Ammée:
    16 februari 2012
    Hai Marukje, een hele fijne tijd daar en vergeet niet foto's te maken in Frans-Guyana!! Kusss
  2. Nathalie:
    16 februari 2012
    Hoi allemaal,

Ik wil jullie heel veel plezier wensen in Suriname.
    Vorig jaar ben ik mee geweest en het was SUPER!
    Geniet van elke dag, want het is zoooo voorbij!
    En Jean let je er wel een beetje op dat er geen bordkrijtjes mee terug gaan in de koffer, want anders kan een reis Suriname langer worden dan dat je verwacht!
    Liefs, Nathalie (ex suriname ganger)
  3. Hennie:
    19 februari 2012
    Heeee Mike.........zit je al in de kookpot daar in de jungel?
  4. Helmy:
    19 februari 2012
    Ha Evelien en andere studenten, wat boffen jullie met zo,n geweldige trip naar de zon en al dat moois van dat land.
    Geniet ervan, kijk ruik proef en luister naar al die mooie dingen van dat land. Carnavals groet van Ellemijn en Helmy.
  5. anke:
    Hi Tinke,

Wauw! Jullie programma ziet er echt gaaf uit!
    Leuk dat jij nu salsa doet met zon en wij polonaise met sneeuw!!
    Zou dus graag willen ruilen!
    Geniet ervan!!
    Liefs Anke
  6. Piepe:
    19 februari 2012
    Hoi lieve Loes, kijk maar eens goed rond op die openbare school. Ik hoop dat jullie het naar jullie zin hebben. Ju hebt mogelijk lekker weer? Veel liefs, Piepe
  7. Erik Zagwijn:
    Beste mensen,

Ik wens jullie een geweldige twee weken toe! Het wordt vast weer opnieuw een groot succes en ik ben benieuwd naar jullie verhalen.
    Wel het verzoek aan alle studenten om Jean en Frans een beetje te ontzien, de jaartjes beginnen immers al wat te tellen...

Groet, Erik Zagwijn
  8. Suriname Holidays:
    20 februari 2012
    Beste leerlingen en leraren van de Hogeschool de Kempel.
    Wij wensen jullie veel plezier toe in Switi Sranan!

Groetjes van Suriname Holidays

Suzette
    Martin
    Helene
  9. Lynette:
    Hee Lindy, Rianne, Annelie en andere reisgenoten,

hoe zijn de eerste dagen bevallen? Hopelijk valt het weer daar een beetje mee. Hier is het heerlijk carnavalsweer! Overdag een zonnetje en een stralend blauwe lucht en 's nachts lekker fris (zo rond het vriespunt) met een heldere sterrenhemel.. En dan heb ik het nog niet eens over de gezellige carnavalsfeestjes!! Maar dat weegt vast niet op tegen de avonturen die jullie daar gaan beleven ;)

Nogmaals heel veel plezier! Ik zal jullie in ieder geval zo goed mogelijk proberen te volgen via dit blog (dan moeten jullie het natuurlijk wel een beetje up-to-date houden hè?! Dus waar blijven die verhalen van de eerste dagen?)

Liefs,
    Lynette
  10. Piepe:
    21 februari 2012
    Lieve Loes, ik ben zo nieuwsgierig of je er ook krokodillen tegenkomt. Liefs, Piepe, je tante
  11. Piepe:
    21 februari 2012
    Lieve Loes, morgen gaan we 'hering biete' met roggebrood en augurken in het zuur. Ik ben benieuwd wat jullie, zo ver weg van huis allemaal eten. Liefs, Piepe, je tante
  12. chantal, karin en geert:
    22 februari 2012
    Hallo Dennis en "studie"-vakantiegangers.
    Jammer dat het daar zo veel regent maar dat kan volgens mij de pret niet drukken. Het is fijn dat jullie ons zo goed op de hoogte houden via jullie reisverslagen. Dennis waren de garnalen lekker?
    Ben benieuwd hoe jullie het slapen in de hangmatten vinden. Tot het volgende reisverslag en foto's nog veel plezier. groetjes van chantal, karin en geert.
  13. Piepe:
    23 februari 2012
    Hoi Lieve Loes, wat horen jullie allemaal voor diergeluiden in de nacht. Jullie hebben uiteraard klamboes? Zijn het vogels of apen, reptielen misschien? Zie je meer sterren dan thuis enne, hoe ruikt het er? Liefs, je tante Piepe
  14. Piepe:
    23 februari 2012
    Hoi Lieve Loes, hoe gaat dat eigenlijk? Dat met die computers en het oerwoud? Moeten jullie voor energie 'fietsen' bijvoorbeeld of in een tredmolen hollen? Update je me wanneer je terug bent? Ik ben heel nieuwsgierig. Veel liefs en amuseer je! Liefs van Piepe, je tante
  15. Math:
    26 februari 2012
    Hoi Evelien,

Jullie maken het goed als ik de verhalen lees, wil het straks graag nogeens van je horen.
    Geniet ervan want de dagen vliegen !

Liefs Math

p.s. ik kon mijn vorige week verstuurd mailtje niet terug vinden !