Zondag 19 februari

20 februari 2012 - Paramaribo, Suriname

Hallo mensen daar in dat koude kikkerlandje ;)

Vandaag was onze eerste (echte) dag in Suriname. We begonnen met een heerlijk ontbijtje.
Toen we allemaal klaar waren konden we vertrekken. We maakten kennis met onze Surinaamse gidsen die ons rond zouden leiden in Paramaribo. Tijdens de stadswandeling hebben ze leuke en interessante weetjes verteld. Zo vertelden ze bijvoorbeeld over de rode stoepjes; hoe hoger de stoepjes hoe rijker de mensen waren. Ze hebben ons onder andere kennis laten maken met Fort Zeelandia, de houten kathedraal en standbeelden die te maken hebben met de slavernij. Ondertussen waren we een kleurrijke groep geworden door de vele gekleurde poncho's. We hebben dan ook kennis mogen maken met de echte Surinaamse regenbuien. Zon, regen, zon, regen, wolken... Het volgt elkaar hier snel op.
Na de stadswandeling klaarde de lucht gelukkig op zodat we heerlijk hebben kunnen genieten bij het zwembad 'De dolfijn'. In de namiddag kregen we een workshop salsadansen waar we allemaal onze heupen lekker los hebben gegooid. Ook de mannen, en een enkele vrouw, hebben zich hier goed doorheen weten te slaan.
Na de workshop is iedereen z'n eigen weg gegaan om te eten en de rest van de avond in te vullen. Zo zijn er een aantal terug gegaan naar de houten kathedraal om een 'geweldig' concert te beleven met Maria-liedjes. Aan het einde van de dag was iedereen moe maar voldaan.