Yvonne

6 februari 2012 - Waalre, Nederland

Net als vele anderen die mee gaan naar Suriname, ben ik benieuwd naar de ervaringen die me te wachten staan.. Voor nu rest mij alleen nog te zeggen: "Ik heb er heel erg veel zin in!"

Yvonne

Deze foto werd gemaakt op 6 februari 2012 in Waalre, Nederland.

1. Petra Bax:
    8 februari 2012
    Wij wensen jou en iedereen die meegaat naar Suriname een geweldige ervaring toe !!! Wil, Petra & Nathalie. XXX
  2. Francine Heesakkers:
    10 februari 2012
    Samen een hele goeie reis, veel succes en natuurlijk veel plezier.
  3. Opa en Oma:
    10 februari 2012
    Geniet er van nu het nog kan en een goeie reis!
  4. Mark:
    18 februari 2012
    Hoi lieverd,
    Veel plezier, ik heb ieder uur gekeken waar dat je hangt in de lucht. Ik hoop dat je, je vermaakt, maar verwacht niet anders.
    Ik hoor wel wanneer je er bent en wat je allemaal beleeft.

xxx Mark
  5. Pap en mam:
    19 februari 2012
    Ha meisje,

Net als Mark hebben wij ook de vlucht naar Paramaribo gevolgd via internet en we konden dus ook zien wanneer jullie geland waren en daarna kwam dus ook 10 min. later ongeveer je smsje. Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad met weinig turbulentie. En vandaag dus het Salsadansen. Veel plezier verder en geniet ervan!!
  6. Petra Bax:
    20 februari 2012
    Lees dat je reis goed is verlopen. Wij zijn gisteren carnaval gaan vieren maar het was KOUD !! Binnen toen gelukkig wel weer warm geworden. Pak wat zon in graag. Ze hebben daar toch genoeg. :D
    Geniet met volle teugen,maar dat zal wel geen probleem zijn.
    Liefs ome Wil, tante Petra & Nathalie. XXX
  7. oma miep:
    hoi yvonne.

geniet van het leven.

groetjes en tot ziens.

oma miep.
  8. Leon:
    Heey Yvon,

Echt heel veel plezier de komende dagen. Wel jammer dat we geen carnaval samen kunnen vieren. Maar ja.
    Geniet ervan en ik hoor de verhalen wel als ik je weer zie.
  9. Yvonne (de suriname ganger!!):
    Hey Lieve mensen!

Vandaag heel veel regen, dus ben ik maar even achter de computer gekropen.
    We stappen zo op de fiets op weg naar de tempel.
    De cocktails hier zijn erg lekker..!

Het is hier ook erg warm, maar nogmaals veel regen gehad..

tot snel!! mis julliee!!
  10. Pap en mam:
    Ha meisje,

Heel leuk dat we nu ook kunnen lezen wat jullie allemaal al gedaan hebben en fijn dat we hier toch ook een beetje gemist worden...
    Het zal daar nog veel regenen denk ik in die tijd dat jullie er zijn, maar dat maakt niet uit. Je bent ook zo weer droog, toch? En dat die cocktails lekker zijn dat geloven we wel. Nu gaan jullie bijna de hangmat in....Lijkt me ook een leuk avontuur!! De optochten hier in Waalre, Valkenswaard en Veldhoven waren niet veel, maar de optocht in Bergeijk was wel mooi, maar ik denk dat het bij jullie veel mooier is. Groetjes en xx van ons allemaal!
  11. Opa en Oma:
    Hoi Yvonne,
    De reis en avonturen verhalen van de eerste drie dagen gelezen en uitgeprint voor Oma.Super begin van een wereld reis voor jullie alle geniet er van!!!
    Na regen komt zonneschijn.
    Wij gaan proberen de komende dagen met de reisverslagen jullie te volgen door dit mooie land.
    Groetjes en xx Oma en Opa.
  12. Yvonne (de suriname ganger!!):
    22 februari 2012
    Hey daar!

Net heerlijk gegeten, en bij jullie is het inmiddels al weer bedtijd!
    Echt raar dat tijdsverschil. Daar heb ik gelukkig nu geen last meer van.. de eerste dagen wel.
    Ik heb tot nu toe 106 foto's, maar er wordt heel erg veel dubbel gefotografeerd.

Ik heb ook geld weten te zetten op mijn simkaart.. Er had 5 euro beltegoed op moeten staan,, maar dat was dus niet zoals ik smste.. maar ik heb vandaag voor 10 euro erop gezet.. je kon er geen Surinaamse Dollars op zetten maar je moest euro's dus zijn we vandaag maar naar het telecombedrijf geweest.!!

Oftewel.. vanaf morgen gok ik dat ik daarop te bereiken ben.. en dan kost dat anderen ook niet zo veel meer.. ik had eens ff gekeken.. maar het was 45 cent per sms.. dat ga ik niet redden dus.. vandaar die nieuwe surinaamse kaart.!

We zijn vandaag ook nog op plantage peperpot geweest.. ECHT HEEL MOOI.. helaas geen speciale dieren meer gezien.. (waarschijnlijk vanwegen ons geschreeuw.. nee hoor.. die zag je daar niet zo veel) maar de natuur is hier echt een sprookje.

Voor opa en oma:

De verhalen die opa verteld heeft over de flora en fauna kloppen echt super goed. Echt heel erg mooi..

Vandaag ook deelgenomen aan het verkeer.. ja ja aan de linker kant van de weg is dat hier... en iedereen leeft nog!! WOOEEHH!!

Ik begin er zelfs aan te wennen eerst naar rechts kijken en dan naar links..

;)!

morgen inderdaad naar brownsberg.. of iig iets daarbij in de buurt.. maar voglens mij was er iets veranderd in dat schema.. noujhaa dat hoor je nog wel!!

maar ik laat nog weten van het smsen naar het andere nummer.

Dikke kus vanuit hier!! En slaap lekker.. dat zijn jullie waarschijnlijk aan het doen..!!

Love you all!

p.s. BALEN VAN DE CARNAVALSOPTOCHTEN..

maar eerlijk is eerlijk.. van waalre en valkenswaard en zoo.. had ik ook niet meer verwacht.. Bergeijk natuurlijk wel ;-)!

tot snel! (als het goed is PAP EN MAM) krijgen jullie nog een kaartje van mij.. maar ik weet niet wanneer deze aankomt.. heb m de eerste avond al gestuurd.. (iedereen hier)..

bye bye xx
  13. Pap en mam:
    22 februari 2012
    Hoi,
    Zo te horen heb je het kei leuk en geniet je met volle teugen. Gelijk heb je! Ik ga vandaag ff langs Kruidvat. Carnaval is weer voorbij en iedereen komt weer in zijn/haar eigen ritme. Nogmaals: geniet ervan, maar dat is jouw wel toevertrouwd.
  14. Francine Heesakkers:
    23 februari 2012
    Hoi, hoi,
    Wat leuk al die verhalen, zo reizen we een beetje met jullie mee. Nog hele fijne dagen, geniet ervan.
    Goeie reis.
  15. Mark:
    Hoi lieverd,
    Ik hoop dat je niet te erg verbrand bent. Waarschijnlijk zul je dieper in de jungle meer dieren zien. Dan kun je er mooie foto's van maken:-)
    Heb je al een keer les gegeven? Hoe was dat? En wat heb je voor les gegeven?

xxx mark
  16. Pap en mam:
    24 februari 2012
    Op de eerste plaats mijn complimenten aan iedereen voor het schrijven van de blogs. Ze worden sfeervol en op een leuke manier geschreven, zoals je dat van toekomstige juffen en meesters kunt verwachten. Wij hebben gisterenavond gezellig met Mark hier thuis zitten kletsen.
    Verder ben ik benieuwd of je ook in de hangmat hebt geslapen met of zonder al te veel muggenbulten? En ik hoop dat je niet te erg verbrand bent, dus smeren maar... En hoe bevalt het eten?
    Nu zijn jullie weer een paar dagen het hotel uit, dus de volgende blog zal weer even op zich laten wachten. Liefs en de groetjes van ons allen.
  17. Daphne:
    Heye Yf,

Echt stoer dat je naar suriname bent gegaan. Nu moet ik je nog een week missen, en dan moeten we weer heel erg veel bij kletsen. Ik zal je zeker volgen op internet, en die foto van jou: eruug leuk ;-)

Heel veel plezier, en niet met vreemde mannen meegaan he :P

Liefs
    je maatje
  18. oma miep:
    25 februari 2012
    Hoi Yvonne.

jammer dat het zoveel regent.
    zij jullie zeker in de verkeerde tijd van het jaar gegaan.
    heb jij ook in een hangmat geslapen?
    hopelijk ben je dan niet gestoken.
    nog 1 week dan zien we elkaar weer.
    veel plezier groeten en kusjes van oma Miep.
  19. Kiona & Michiel de Vos:
    27 februari 2012
    Hee Yvonne,

Wauw!! Wat een verhalen. Super!
    Geniet nog van je laatste paar dagen en dan horen en zien we elkaar de 9e weer.
    Vergeet je de foto's niet mee te brengen dan?

En Mark heeft zich goed vermaakt.. Hij is komen gamen ;)

XXXX
  20. Pap en mam:
    28 februari 2012
    Ha meisje,

Wat is het weer gezellig om al die verhalen te lezen en de foto's te kijken. Je zult inmiddels wel veel foto's op je camera hebben.
    Afgelopen week vroeg je aan de telefoon toen je ons belde of ik iets wist om mee te brengen en nu weet ik het wel, ha ha!! Wat denk je van zo'n aap, die je eten hebt gegeven. Dan heb je een "echte" ....(grapje), maar meisje, geniet nog even van de laatste paar dagen daar en dan zien we je snel weer!! O ja, en nog bedankt voor die leuke kaart natuurlijk. Mark komt woensdag nog dan zal ik hem de kaart ook laten zien. Groetjes en xx weer van ons allemaal.
  21. Laurie:
    29 februari 2012
    Gaaaaaaf om allemaal te lezen zeg! Ik zie vaak staan in de blog dat jullie allemaal actieve dingen gaan doen, maar ook lekker vaak het woord "relaxen" en cocktails en zwembad enzo, klinkt goed! Volgens mij is het echt een superreis:D
    tot snell! xxxxxx
  22. Saskia Bartels:
    29 februari 2012
    Ha Yvonne,

Leuk om alles te lezen. Ben benieuwd hoe het les geven gegaan is. Zo te horen hebben jullie nu lekker zonnig weer. Geniet nog van de laatste dagen.

Groetjes ook van de rest.
  23. oma miep:
    1 maart 2012
    Hoi Yvonne.

Nog enkele dagen dan ben je weer in ons kikkerlandje.
    Geniet die laatste dagen maar dubbel, maar dat zul je ook wel doen.

groeten en kussen van oma Miep.
  24. Pap en mam:
    1 maart 2012
    Ha meisje,

Opa vertelde dat hij nog een stukje tekst centraal op de site gezet had. Ikke zoeken...maar wat bleek zijn stukje staat bij Dennis onder de berichtjes...dus dan weet je dat. Het begint nu echt te korten en wij zullen blij zijn als jullie allemaal weer veilig terug zijn. Niet teveel winkelen morgen anders wordt de koffer te zwaar, ha ha en tot zondag!! XX van ons allemaal
  25. oma miep:
    Hoi Yvonne.

Ik wens jullie allen een fijne terugreis.

Oma Miep.
  26. Kiona & Michiel de Vos:
    Hee Yvonne,

Zozo, wat een verhalen weer.
    Gaaf zeg.
    Je bent weer een flinke ervaring rijker!

Geniet nog van de laatste paar dagen.
    Alvast een hele goede terugreis.

See you soon!!

XX
  27. Yvonne (de suriname ganger!!):
    Hey allemaal!

Bedankt voor jullie leuke berichtjes allemaal, echt super leuk!
    Helaas voor ons nog maar 1 nachtje.. en dan zitten we weer terug in het vliegtuig :-(

Het zien van verschillende dieren en verschillende gebieden en hoe de mensen daar leven is zeker een hele ervaring geweest.

Een aapje op je hoofd, een anaconda in je nek en een toekan op je arm. Dat zijn de dingen om nooit te vergeten.

Toch zie ik er niet tegenop om weer naar huis te gaan. 2 weken is voor mij lang genoeg geweest om de eerste indrukken te geven van wat zo'n land als Suriname je kan bieden,, en waarschijnlijk ook een uitdaging om er weer eens terug te komen (voor vakantie)!

Vanavond nog een laatste avondmaal met de groep!
    En nu druk bezig met het pakken van mijn tas inclusief alle souvenirs die mee terug moeten..

voor 3 paar slippers gekocht heb ik hier ook weer 2paar schoenen van mezelf achter gelaten. Het is kiezen wat er mee terug kan, tot nu toe zit ik op 20 kilo voor mee naar huis.. ja mam, incl jouw slippers en je parfum ;-)!

Tot snel allemaal.. !! En een fijn weekend!!

Liefs, Yvonne